Sunday, May 1, 2016

MUHAMMAD BINWAHAB ADALAH KAKI TANGAN YAHUDI.

SIAPAKAH YAHUDI?.....    Allah berfirman dalam Baqarah ayat 120:

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah Itulah petunjuk (yang benar)". dan Sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, Maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
Yahudi adalah bangsa Israel yang tidak senang kepada tuhan nabi muhammad saw. Hanya karena nabi Muhammad itu bukan dari kalangan bani Israel. Mereka terlalu tebal kebutaan hatinya, hingga mereka sanggup bermusuhan dengan tuhan. Sebab itu mereka cetuskan ajaran anti tuhan dan anti Islam (sekularisme) dan menyebarkannya ke seluruh dunia.
Pada tahun 639 M. Atau pada tahun 60 H, gubernur dibawah khlifah umar bin khatthab yang bernama “Amar bin ‘Ash” berjaya menawan Baitul Maqdits dengan aman dan damai.
Pada tahun 1099 M. Atau 520 H, perang salip pertama Baitul Maqdits jatuh ke tangan kristian.

Pada 1187 M. Atau 608 H. Shalahuddin al Ayyubi, menawan semula baitul maqdits dari tangan: RICHARD THE LION HEART.

Maka sempurnalah tiga kota suci ini, berada dalam khilafah islamiah hingga sampai pada tahun 1917 M. Atau 1338 H.

Dendam yahudi terhadap Muhammad dan islam semakin mendalam. Hingga satu konvirasi dirangcang begitu rapi untuk menentang islam.

Yahudi mendirikan pusat Studi Islam untuk melatih ejen-ejen perisikan agar menyusup ke-dalam masyarakat Islam. Tahun 1822 M. Atau 1243 H. didirikan Society Asiatic of paris. Di paris.

Tahun 1823 M. Atau 1244 H. didirikan Royal Asiatic Society of Great Britain And Ireland. Didirikan di ingris.

Tahun 1842 M. Atau 1263 H. American Oriental Society didirikan di amerika.

Tahun 1916 M. atau 1337 H. University  of London mendirikan skool of Oriental Studies. Sekarang menjadi SOAS (Skool of Oriental and African Studies)

Hasil inilah nantinya untuk menghancurkan islam. Maka ejen-ejen Orentalis itu dihantar ke Negara-Negara Islam dan menyamar sebagai Ulama.

Para ejen itu membawa ajaran baru bagi menjayakan politik, memecah belah dan menguasai. Diantara tokoh tokoh orentialis dari yahudi dan kristen yang telah menyusup di tengah-tengah umat Islam adalah:
1.    Mr. Hemper atau syekh (Muhammad Majmu’i) pada tahun 1710 M. Atau 1131 H. Dihantar oleh britis ke Mesir, Turki, Iraq, Hijaz dan sekitarnya.
2.    Mr. Kristian Snouck Hurgronye atau (Sykeh Abdul Ghaffar). Pada tahun 1857-1936 M. Atau 1278-1357 sekitar 76 tahun yang lalu, selama 79 tahun. Diantar ke Aceh dan Nusantara.
3.    Duncan Black MacDonald, pada tahun 1863-1943 M. 1284-1364. selama 80 tahun. dihantar ke Amerika dan menjadi rujukan Cendikiawan Islam dari seluruh dunia.

WAHABI SATU KONVIRASI YAHUDI MENJATUHKAN ISLAM DARI DALAM.

Taukah anda Apa itu wahabi?

Wahabi adalah satu pahaman diasaskan oleh Muhammad bin Wahab. Pahaman ini di nisbahkan kepada nama bapaknya al-Wahab, sebagai Wahaby, tidak kepada namanya sendiri sebagai Muhammady, ini adalah ijtihaj para Ulama agar umat islam tidak keliru menerima ajaran dari Nabi Muhammad saw. Muhammad bin Wahab lahir pada tahun 1701-1793 M. Atau 1122-1214 H. Umurnya 92 tahun. Di-sebuah kampung ‘Ainiah Nejad Arab Sa’udi. Ibnu Abdul Wahab adalah seorang yang lemah pikiran dan berpenyakitan. Ayah dan Abangnya sendiri menganggap sebagai anak yang tidak siuman. Ibnu Abdul Wahab terpengaruh kepada ajaran Ibnu taimiah yang berfaham Mujassimah. Kemudian dia mengembara belajar dibashrah dan berguru kepada Syekh Muhammad al Majmu’i seorang ejen Yahudi dari beritis yang menyamar sebagai Ulama yang nama Aslinya adalah Mr. Hamper. Dia adalah seorang fakar islam yang mahir dalam berbahasa Arab, Turki, Farsi, dan telah lama mempelajari Islam di Turki dan Iraq.

Syekh Majmu’i Atau Mr. Hamper. Merasuah Ibnu Abdul Wahab dengan hadiah kawin Muth’ah dua orang ejen perempuan yahudi yang menyemar sebagai Muslimah. Ibnu Abdul Wahab kawin Muth’ah dengan Safiadi Isfahan dan Asiadi Issiraj. Maka dengan mudah Yahudi mencatur Ibnu Wahab semau maunya mengajar aliran baru dalam islam sesuai dengan perancangan yahudi. Dengan ajaran baru itu ibnu abdul wahab kembali ke kampungnya, namun ditentang dan di usir oleh bapaknya seorang ulama Sunni.

Kerjasama Yahudi dan keluarga As-Shaud membentuk kerajaan Saudi.

Setelah diusir oleh ayahnya, ia manyambung ajarannya keseluruh Nejad, perjuangan ibnu Abdul Wahab itu di pantau oleh Mr. Hamper. Dan disokong oleh kerajaan Britis. Ibnu Abdul Wahab membawa Misi Yahudi kepada pemimpin-pemimpin Arab. Dengan sebuah janji:

Jika engkau menolong kami, maka kami akan menjadikan kalian pemimpin diwilayah Nejad.

Pada tahun 1747 M. Ibnu Abdul Wahab bertemu dengan Ibnu Shaud, dia adalah keturunan Yahudi yang menguasai kawasan “Durriyyah” maka bergabunglah Ibnu Shaud dan al Wahab mengembangkan ajaran Wahabi.

Diantara jaran Wahabi adalah:

“Siapa yang tidak ikut wahabi dianganggap sesat, kafir, halal darah dan hartanya dirampas”.

Dengan fatwa Wahabi ini, maka orang-orang yang tidak ikut Wahabi dibunuh dan hartanya dirampas. Wahabi melancarkan perang di dalam dan diluar Najd, seperti yaman Hijaz, daerah sekitas Syiria dan Iraq. Mereka membantai 300 laki-laki di kampung al Fushul diwilayah kota al Aqsha dan  Merampas harta milik mereka. Pasukan ibnu Shaud dan Ibnu Abdul Wahab itu terus melakukan kekejaman keseluruh Arab. Siapa yang taat kepada ajarannya wajib berbaiat, bila melawan wajib dibunuh dan dan harta miliknya dirampas. Diantara umat islam yang paling banyak di bunuh oleh pasukan ini adalah keturunan Rasulullah saw. Namun ada sebagian keturunan Muhammah saw, yang sempat melarikan diri ke Malasia dan Indonesia. Peninggalan Rasulullah saw, dimusnahkan supaya umat islam tidak lagi membesarkan Rasulullah saw dan keturunannya. Pada tahun 1793 M. Ibnu Abdul Wahab meninggal duania. Namun ajaran Wahabi semakin berkembang dengan sokongan keluarga AS, Shaud, dan Beritis atau Yahudi. Dinasti as-Shaud dan golongan Wahabi terus meluaskan jajahannya hingga pada tahun 1912 M. berjaya menguasai seluruh Najd. Yahudi menjatuhan kerajaan Usmaniah ketika pemimpinya telah diserang penyakit al Wahan. Agenda Yahusi seterusnya ialah: Menghapuskan pemerintahan para Syarif Mekah yang bertindak sebagai Haramain. Hingga ahirnya yahudi melantik orang orangnya untuk menyusup ke-dalam bangsa Arab agar Shaudi takluk ketangannnya. Bagi anda yang ingin tau lebih lanjut tentang wahabi, bacalah buku yang berjudul, “MEREKA MEMALSUKAN KITAB KARYA ULAMA KLASIK” FAHDAIH AL-WAHABIYYAH DAN SHAWAIQUL ILAHIYYAH FIRADDI AL-WAHABIYYAH” .  Wallahu Alam.






0 comments:

Powered by Blogger.

Thank's To Follow

Total Pageviews

Popular Posts